Webshop

Materiaal ter ondersteuning van het in gesprek gaan over maatschappelijke vraagstukken 

Webshop

Materiaal ter ondersteuning van het in gesprek gaan over maatschappelijke vraagstukken 

SIR communicatie & participatie helpt je met jouw vraagstukken bij het betrekken van de omgeving. Wij brengen de expertises communicatie, participatie en gedragsbeïnvloeding in. Jij zorgt voor de inhoudelijke expertise. Samen vinden we de antwoorden! We hebben een aantal instrumenten beschikbaar die je los kunt bestellen: fysieke hulpmiddelen en gratis online tools. Alle bedragen zijn exclusief BTW en verzendkosten. 

Tools 
communicatie
met Factor C

Bestellen 

Tools
participatie
Relevant Gesprek®

Bestellen 

Tools
gedragsbeïnvloeding
met CASI

Bestellen
Communicatie
Bestel voor € 65

Rubriekenbox

Rubrieken zorgen voor afwisseling en herkenbaarheid. Zo vind je in tijdschriften vaak bekende terugkerende items. In je eigen communicatie kun je dit ook toepassen. Zelf aan de slag met rubrieken? Bestel dan de SIR communicatie & participatie Rubriekenbox met 200 inspiratiekaarten. De Rubriekenbox kost € 65.

Bestel voor € 65

Middelenbox

Hoe bereik je meer of nieuw publiek? Welke communicatiemiddelen, - vormen en -kanalen zet je in? SIR communicatie & participatie ontwikkelde de Middelenbox. Deze tool helpt bij de keuzes en je maakt kennis met contentvormen, middelen en kanalen die je misschien nog niet kent. De Middelenbox kost € 65.

Bestel voor € 65

Factor C box, incl. Ringen van invloed poster

Met de Factor C box heb je de tools in handen om zelfstandig de Factor C methodiek toe te passen om een strategisch communicatieplan te ontwikkelen of een omgevingsanalyse te maken van jouw case. Enige voorkennis van de methodiek van Factor C is vereist om optimaal gebruik te kunnen maken van deze box. De Factor C box, inclusief Ringen van invloed poster op A0 formaat, kost € 65.

Bestel voor € 15

Ringen van invloed poster (A0 formaat)

Welke rol en invloed hebben partijen op de ontwikkeling van jouw participatie- of communicatievraagstuk? En op welke manier zijn ze betrokken? De poster waar je de publieksgroepen kunt neerzetten op de kwadranten ‘meebepalen’, ‘meewerken’, ‘meedenken’ en ‘meeweten’ is onmisbaar om te komen tot een onderbouwde omgevingsanalyse voor je strategisch communicatieplan. De Ringen van invloed poster op A0 formaat (118,9 x 84,1 cm) kost € 15.

Bestel voor € 5

Publiekspost-its 

Welke publieksgroepen hebben welke rol? Wat is hun invloed, betrokkenheid en belang? Je kunt het aangeven op de voorbedrukte post-its. Plak de post-its op de Ringen van invloed poster en je hebt de basis voor de omgevingsanalyse in jouw strategisch communicatieplan. De blokjes kosten € 5 per stuk, de minimale afname is 5 blokjes.

Participatie

Gratis

Online tool Participatiebox

Met de online tool Participatiebox krijg je >100 inspirerende gespreksvormen die je kunt inzetten voor het gesprek met jouw publiek, online en offline. Dit is sleutel 4 - ‘Hoe in gesprek?’ - uit de methodiek van het Relevant Gesprek®.  De tool is gratis beschikbaar. Je hoeft alleen eenmalig een account aan te maken. Daarna kun je de tool zo vaak gebruiken als je wilt.

Gratis

Online tool Publieksanalyse

Selecteer het juiste publiek voor jouw participatievraagstuk met de online tool Publieksanalyse. Dit is sleutel 3 - ‘Wie met wie in gesprek?’ – uit de methodiek van het Relevant Gesprek®.  De tool is gratis beschikbaar. Je hoeft alleen eenmalig een account aan te maken. Daarna kun je de tool zo vaak gebruiken als je wilt.

Bestel voor € 35

Publiekswaaier

Selecteer het juiste publiek voor jouw participatievraagstuk met de Publiekswaaier. Dit is sleutel 3 - ‘Wie met wie in gesprek?’ – uit de methodiek van het Relevant Gesprek®. De handzame Publiekswaaier kent 125 verschillende publieksgroepen, gecategoriseerd (private en publieke organisaties, belangenbehartigers, verenigingen en nog veel meer).

De Publiekswaaier kost € 35.

Gedragsbeïnvloeding
Bestel voor € 65

Campagnewijzer

De Campagnewijzer is gebaseerd op de CASI-methodiek van de Rijksoverheid. Wij hebben de CASI-methodiek vertaald naar 3 stappen om te komen tot een campagnestrategie. Je vindt in de Campagnewijzer de basisstrategieën én interventies voor gedragssturing, de beïnvloedingskaart en heel veel inspirerende voorbeelden! De Campagnewijzer (>100 pagina's) kost € 65.