Factor C aan de hand van praktijkvoorbeelden
Als (lokale) publieke organisatie - zoals gemeente, waterschap of provincie - ben je voor een goed resultaat in je projecten en programma’s steeds meer afhankelijk van je omgeving. Van inwoners, ondernemers, maatschappelijke organisaties of andere stakeholders. Op ieder moment stel je de vraag: wat willen we bereiken, met wie en hoe? Om dan de afweging te maken welke rol communicatie heeft, en welke middelen worden ingezet. Factor C staat natuurlijk voor de factor communicatie en wordt steeds belangrijker voor projectleiders, beleidsadviseurs en communicatieprofessionals om samen een goede omgevingsanalyse en krachtig communicatief beleid te maken en uit te voeren. In 1 uur nemen we je mee in de methodiek Factor C aan de hand van praktijkvoorbeelden en laten we het volgende zien:
- Je kent de pijlers van Factor C: de opgave, de omgeving, de strategie, het verhaal en de aanpak.
- Je leert aan de hand van verschillende praktijkvoorbeelden hoe je de pijlers kunt inzetten voor jouw vraagstuk
- Je maakt kennis met verschillende modellen en tools per pijler
- Je weet hoe je Factor C kunt toepassen om een strategisch communicatieplan te ontwikkelen samen met de dossierhouder of het projectteam
Tijdens het webinar is er ruimte om vragen te stellen. Na deelname aan het webinar krijg je het Stappenplan Factor C toegestuurd en voor elk van de 3 stappen naar communicatief beleid het werkblad. Zo kun je zelf direct met Factor C aan de slag. Het webinar wordt gegeven in MS Teams en is vrij toegankelijk. Je hoeft je alleen maar even aan te melden!