Alle artikelen
Redactie
Alle artikelen
1 min
0

Vervolg INDU-ZERO: verduurzaming van huizen provincie Overijssel

1 min
0

Via een aanbesteding kregen we een vervolg toegekend voor een groot Europees project rondom het verduurzamen van huizen: het INDU-ZERO project. We werkten al ruim anderhalf jaar aan INDU-ZERO waarvoor we de communicatie en content verzorgden (zie ons eerdere artikel). Voor het vervolg maakten we een online magazine waarin het hele proces van het project in beeld werd gebracht en hebben we een eindevent in het Provinciehuis in Zwolle georganiseerd. 

Ontwerp voor innovatieve fabriek

INDU-ZERO is een Europees project dat vanuit de Provincie Overijssel wordt aangestuurd met projectpartners uit zes Europese landen (Nederland, België, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Noorwegen en Zweden). INDU-ZERO heeft 3 jaar gelopen. Gedurende die periode werd er gewerkt aan een ontwerp voor een innovatieve fabriek die in massaproductie renovatiepakketten kan produceren. Het ontwerp, de zogenaamde Blueprint, kan na het afronden van het project in de verschillende landen in Noord West Europa worden gebouwd. Al deze landen hebben een uitdaging als het gaat om het verduurzamen van bestaande woningbouw gezien de in Parijs vastgelegde klimaatdoelstellingen. Er zijn al wel initiatieven die huizen verduurzamen, maar die zijn veel te duur en gaan veel te langzaam. De Blueprint gaat uit van gestandaardiseerde renovatiepakketten die als het ware als een jas over een huis worden geschoven.

Internationaal bereik

Met behulp van het Lead Generation Model hebben we een strategie uitgezet om de verschillende doelgroepen van het project te bereiken. Een extra uitdaging daarbij was natuurlijk het bereik in de verschillende landen. Daarvoor konden we gelukkig een beroep doen op de projectpartners ter plaatse. Desalniettemin zijn we inmiddels heel wat wijzer op het gebied van woningbouw, woningcorporaties, lokale overheden en wat er allemaal komt kijken bij het bouwen van een duurzame fabriek. 

Magazine en event

Die kennis konden we mooi gebruiken bij het maken van het online magazine dat we in samenwerking met contentmarketing bureau Geen Blad voor de Mond deden. Het hele proces wordt daarin in kaart gebracht met een tweetraps autorisatie voor belangstellenden (de Interest Group) en partijen die serieus in de fabriek willen investeren (de Dealmaker group). De Dealmaker group krijgt toegang tot meer technische en inhoudelijke informatie die voor de Interest group niet relevant is. Als grande finale organiseerden we het eindevent in het Overijsselse provinciehuis en werd door tal van internationale gasten bijgewoond.

Meer weten?

Heb jij ook een groot project en heb je communicatie-uitdagingen? Of kun een frisse blik gebruiken? Bel of mail ons gerust; we denken graag met je mee.

Reacties
Categorieën