Gedragsbeïnvloeding
We werken met methodiek CASI
De CASI-methodiek van de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) van het ministerie van Algemene Zaken, passen we toe op gedragscampagnes van lokale overheden. We geven je inzicht hoe je met communicatie en publieke campagnes gedrag echt kunt veranderen, welke factoren gedrag bepalen en we leren je hoe je de methodiek zelf kunt inzetten. De essentie van CASI is dat je van gedragsbelemmering naar gedragssturing wilt. Als je weet wat mensen echt drijft, dan kun je daar met communicatie gericht op inspelen.
Wil je meer weten over de methodiek CASI? Meld je aan voor het gratis webinar Gedragsbeïnvloeding of lees meer.
Webinar CASI (gratis)
Maak kennis met de methodiek CASI. In een uurtje leggen we de methodiek uit en laten we je zien hoe jij de methodiek kunt toepassen op jouw vraagstukken.
Wij geloven in co-creatie. Tijdens een Fasterclass Gedragsbeïnvloeding gaat ons team met jou aan de slag om de aanpak voor een effectieve publieke campagne te maken voor jouw vraagstuk. Dat doen we op basis van de methodiek CASI. In de Fasterclass leggen we de basis voor je campagnestrategie. Je krijgt de meeste adviesuren in de kortste tijd. Het resultaat van de Fasterclass is een aanpak voor het succesvol beïnvloeden van gedrag met met een publieke campagne voor jouw case. Effectief en met langdurige resultaten in gedragsverandering.
Alles over de Fasterclass
De gemeente Velsen heeft te maken met afvaldumpingen in de stad. Het gaat hierbij vooral om het dumpen van (grof) vuil rondom de ondergrondse afvalinzamellocaties in de wijken. We kozen voor een Fasterclass Gedragsbeïnvloeding om een aanpak te maken.
SIR communicatie & participatie bedacht het concept om via een video de boodschap over een gedragsverandering voor de werknemers in bouw en infra naar voren te brengen. Ook werden we gevraagd als overall projectleider.
Lees meer.
.
Hoogheemraadschap van Delfland was in de voorbereiding van een campagne voor het thema Waterbewustzijn. Door met een incompany training te beginnen, stimuleerden we interne bewustwording en maakten de deelnemers kennis met de CASI- methodiek. De uitkomsten gebruikte het Hoogheemraadschap in het vervolgtraject bij de aanbesteding van de campagne ontwikkeling.
Tool Campagnewijzer
Zelf aan de slag? Bestel de Campagnewijzer, een handige map met o.a. een stappenplan om te komen van
gedragsvraagstuk naar campagnestrategie. De Campagnewijzer is gebaseerd op de CASI-methodiek van de Rijksoverheid. Je vindt er een aantal basisstrategieën én interventies voor gedragssturing en heel veel inspirerende voorbeelden! De map (>100 pagina's) kost €65 excl. BTW, incl. verzendkosten.
"Leuke introductie in het webinar op de kansen van nudging en gedrags-beïnvloeding. Echt een tip!"
Beleidsadviseur duurzaamheid en energietransitie gemeente
"Samen een supergave campagne neergezet. Heel blij met deze samenwerking en ervaring."
Senior communicatieadviseur provincie
"Met de training gedrags-beïnvloeding
heb ik nu echt gevoel voor wat werkt bij een effectieve publiekscampagne."
Beleidsadviseur gezondheid gemeente