Consistent, transparant en eenduidig communiceren dankzij een kritiek-repliek-sessie
Sta je als professional bij een (lokale) overheid, woningbouwcorporatie of een projectontwikkelaar voor een uitdagend omgevingsgericht project en wil je daarover communiceren? Hoe zorg je ervoor dat je dan consistent, transparant en eenduidig communiceert over dat project?
Met de Factor C-methodiek, ontwikkeld door de Academie van Overheidscommunicatie van het ministerie van Algemene Zaken, helpen wij je een sterke communicatieaanpak te maken.
Kritiek-repliek-sessie
Eén van de meest effectieve tools in de Factor C-methodiek is de Kritiek-repliek-sessie. Hiermee breng je de vragen en zorgen van jouw stakeholders helder in beeld, en vorm je daaruit de kernboodschap voor je communicatie.
Hoe werkt het?
In een kritiek-repliek-sessie
Wat levert het op?
De vraag-antwoord-combinaties vormen de basis voor het kernverhaal, maar kunnen ook gebruikt worden voor een Q&A, interne briefings, je website of als handvat voor de klantenservice als zij gebeld worden met vragen.
Werk je met meerdere doelgroepen? Met het message house uit de Factor C methodiek zorgen we dat al jouw boodschappen onder één helder verhaal vallen en krijgt je communicatiestrategie ‘body’! In het artikel Factor C voor complexe vraagstukken lees je meer over het message house.
Meer weten?
Wil je hulp bij een kritiek-repliek-sessie of meer weten hoe Factor C ook jouw communicatie vraagstuk kan versterken? Plan een vrijblijvende kennismaking. Wij denken graag met je mee!
Bron beeld header: ChatGPT