Alle artikelen

We delen onze ervaringen om je te inspireren. 

Op deze pagina vind je een overzicht van alle artikelen. Over communicatie, participatie en gedragsbeïnvloeding. We werken met de methodiek Factor C, voor participatie met het Relevant Gesprek® en voor publieke campagnes met CASI. Je ziet dat terug in de artikelen die we publiceren en het werk dat we voor onze opdrachtgevers doen. SIR werkt voor gemeenten, provincies, waterschappen en het Rijk. En voor initiatiefnemers als projectontwikkelaars, vastgoedondernemers en zakelijke dienstverleners.  

We publiceren korte artikelen over vragen die we kregen, hoe we het hebben aangepakt en waar we tegenaan liepen. We willen je inzicht gegeven in de oplossing die we kozen en de instrumenten die we hebben ingezet. Hoe we onze opdrachtgevers helpen keuzes te maken wat op dat moment de beste aanpak is om de omgeving te betrekken. Je leest dat we altijd beginnen met het maken van de aanpak. En dat we werken in co-creatie met ons opdrachtgevers. En dat we kunnen helpen in de uitvoering. En wil je het zelf leren? Of samen met je collega's? Dat kan natuurlijk ook. 

We willen je een overzicht gegeven van vraagstukken waar wij enthousiast van worden. We publiceren regelmatig nieuwe artikelen. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en we houden je op de hoogte. Laat je inspireren! 

Overzicht alle artikelen 

Berichten over Alle artikelen:
Evalueren van participatieprocessen: de 6 belangrijkste lessen
0
Evalueren van participatieprocessen: de 6 belangrijkste lessen
Evalueren van participatieprocessen: de 6 belangrijkste lessen
Keuzes maken met communicatie analyse
0
Keuzes maken met communicatie analyse
Keuzes maken met communicatie analyse
Van Vraag tot Inzicht: Hoe kom je tot een zorgvuldige vragenlijst voor WMO en Jeugdzorg?
0
Van Vraag tot Inzicht: Hoe kom je tot een zorgvuldige vragenlijst voor WMO en Jeugdzorg?
Van Vraag tot Inzicht: Hoe kom je tot een zorgvuldige vragenlijst voor WMO en Jeugdzorg?
Methodiek CASI: de Campagnewijzer als tool voor in de praktijk
0
Methodiek CASI: de Campagnewijzer als tool voor in de praktijk
Methodiek CASI: de Campagnewijzer als tool voor in de praktijk
Als participatie toch communicatie wordt
0
Als participatie toch communicatie wordt
Als participatie toch communicatie wordt
Participatief het participatiebeleid herzien. Een aanpak.
0
Participatief het participatiebeleid herzien. Een aanpak.
Participatief het participatiebeleid herzien. Een aanpak.
Plan klaar en op naar de uitvoering
0
Plan klaar en op naar de uitvoering
Plan klaar en op naar de uitvoering
Onderzoek en een vaste structuur als succesfactoren van effectieve campagnes
0
Onderzoek en een vaste structuur als succesfactoren van effectieve campagnes
Onderzoek en een vaste structuur als succesfactoren van effectieve campagnes
Participatie bij gebiedsontwikkeling: 4 lessen
0
Participatie bij gebiedsontwikkeling: 4 lessen
Participatie bij gebiedsontwikkeling: 4 lessen